Ľubomír Tongeľ

 

  • narodený v Michalovciach, bývajúci v Nitre

  • absolvent Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, odbor technológia potravinárstva

  • od roku 2007 živnostník v oblasti obchodu a služieb

  • od roku 2010 aktivista v Rómskej problematike

  • doktorandské štúdium na Ústave romologických štúdií, Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva

 

Pseudohumanisti, ktorí brzdia rozvoj a bránia správnemu riešeniu...

Základná škola Laškovce
Čítal som dnes článok na Sme „Rómske deti škola nepomieša, učitelia veria, že je to dobre“, vyjadrujú sa tam tí, čo nikdy Róma ani nevideli a hrajú sa na odborníkov a moralistov, pritom sú iba pseudohumanisti. V článku sa píše o segregovaní rómskych žiakov a vytváraní rómskych a nerómskych tried. Posúďte sami.  
Čítajte viac: http://korzar.sme.sk/c/6211322/romske-deti-skola-nepomiesa-ucitelia-veria-ze-je-to-dobre.html#ixzz1jB4MPY93

Máme v škole dve skupiny deti, prvá je skupina pochádzajúca z klasických rodín v Šarišských Michaľanoch a druhá skupina rómskych deti z neďalekej osady. Ešte som nepočul o obyvateľoch osád, že sa poctivo starajú o svoje deti a riadne ich vychovávajú, či učia sa s nimi. Tieto zanedbané deti potrebujú špeciálnu pozornosť nielen v oblasti učiva, ale aj v oblasti výchovy, ktorá je značne zanedbaná. Preto potrebujeme, aspoň zo začiatku štúdia oddelené triedy a hlavne menej početné, do 10 žiakov na učiteľa. Nejde o izoláciu menšiny, ale o pomoc od pedagóga, ktorý musí zastupovať aj za rodičov vo výchove. Rómske deti by zvládali školu celkom dobre, ale..... rodičia ich k tomu nevedú a ani sa s nimi neučia.
Ak sa triedy zmiešajú, učiteľ sa bude viac venovať rómskym deťom a spomalí tempo učenia. Utrpia deti z dobrých rodín. Preto si každý rodič, ktorému záleží na vzdelaní svojich deti rozmyslí, kde umiestni svojho potomka. Zaručujem Vám, že všetci politici a pseudohumanisti by umiestnili svoje ratolesti na lepšie miesto v inej škole, kde by dostali kvalitnejšie vzdelanie.
Ďalší reálny problém je aj v disciplíne rómskeho žiaka, ktorého rodič učí, že gadžo je zlý, treba ho biť a keď niečo ukradneš budeš odmenený, lebo ťa nemôžu potrestať, nemáš 15 rokov. Videl som nerómskych žiakov bitých a týraných svojimi spolužiakmi. Každý deň dostali bitku. Ľahko sa moralizuje a prikazuje iným, najprv dajte svoje deti do zmiešaných tried a potom mudrujte milí politici, sudcovia, ochrancovia ľudských práv a novinári.
Ak by to boli rómske deti zo slušných a vzdelaných rodín, nevidím problém. Sám by som nemal problém a ani nemám. Takých študentov učím na vysokej škole a sú vzdelaní a snaživí. Nevidím v tomto členení rasový zámer či diskrimináciu, je to iba nutnosť a praktickosť. Takto ľudia, ktorí sa vyjadrujú k témam pre nich neznámych, sa snažia sabotovať dobrú myšlienku, len aby vytvorili senzáciu. Poškodzujú dobré meno pedagógov a bez zamyslenia sa ničia všetko čo vytvorili.